poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Ogórki kwaszone z musztardą

Robiłam te ogórki już jakiś czas temu. Później była mała przerwa, bo rodzinie się nieco przejadły. W tym roku postanowiłam znów przygotować kilka słoiczków.
Ogórki z musztardą są fajne, chrupiące a za sprawą przypraw u mnieCykoria pyszne i aromatyczne.

Składniki:

Ogórki około 2 kg nie podaję dokładnej ilości
Baldachimy kopru
Czosnek po 2 ząbki na słoik
Po kawałku chrzanu na słoik
Na słoik po 2 ziarna ziela angielskiego u mnie Cykoria oraz po 1 listku laurowym u mnie  Cykoria

Zalewa:

1 litr wody
5 łyżek ulubionej musztardy u mnie Kremska
3 płaskie łyżki soli
1 szklanka cukru
1 szklanka octu

Przygotowanie:

Ogórki umyć małe przekroić na pół większe na cztery. Do każdego słoiczka włożyć koper, chrzan, czosnek oraz rozdzielić przyprawy. Ogórki ułożyć ciasno w słoiczkach. Zalewę zagotować, wystudzić po czym zalać przygotowane ogórki. Słoiki zakręcić, pasteryzować 7minut od zagotowania wody.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz